Jak działa VPBX (wirtualna centrala telefoniczna)?

Klasyczne centrale telefoniczne są cały czas stosowane przez przedsiębiorstwa różnej wielkości. Coraz większą popularność zyskują jednak wirtualne centrale, dzięki którym możliwe jest wykorzystywanie funkcji, które pełnią klasyczne, fizyczne centrale telefoniczne. Tym, co różni te dwa rozwiązania jest to, że funkcjonalności oferowane przez nowoczesne centrale pozostają po stronie operatora tej usługi. Do jej świadczenia wykorzystywane są technologie VoIP i połączenie internetowe. Internetowa centrala nie wymaga ponadto urządzenia w żadnej z lokalizacji zajmowanej przez przedsiębiorstwa. Chodzi tutaj o zbędną w tym przypadku centralkę telefoniczną PABX. Obie wersje centrali łączy natomiast to, że konieczne jest posiadanie telefonów IP, obligatoryjnie podłączonych do sieci internetowej.

jak-dziala-vpbx-hpbx-centralka

Funkcjonalności centralki telefonicznej

Wśród wielu funkcjonalności centrali telefonicznej, wpływającej na postrzegania firmy przez obecnych, przyszłych i potencjalnych Klientów znajdują się:
– słowne zapowiedzi – ważny element, dzięki któremu Rozmówca czuje, że jest traktowany poważnie. Wzrasta więc Jego zaufanie do firmy,
– konfiguracja systemu – ta odpowiednia zapewnia przekazanie Klientom wyraźnej, krótkiej i zwięzłej informacji o godzinach i dniach pracy firmy,
– przekierowania po wyborze odpowiedniej cyfry – umożliwiają połączenie z odpowiednim działem oraz osobą posiadającą odpowiednie kwalifikacje do udzielenia wsparcia,
– nagrania pozostawianych wiadomości głosowych oraz rozmów telefonicznych – po uprzednim poinformowaniu Rozmówcy,
– jednoczesne połączenia przychodzące do wielu pracowników,
– utworzenie kolejkowania każdego przychodzących połączeń,
– wskazanie jednego numeru telefonu – niezależnie od ilości osób pracujących w firmie, obowiązuje jeden numer telefonu dla każdego z pracowników, dzięki temu łatwiej o sprawny kontakt,
– bilingi otrzymywane prze każdego pracownika – obejmują zarówno połączenia wychodzące, jak i przychodzące.
Z ważnych informacji należy jeszcze wspomnieć, że Wirtualną Centralę obsługuje w całości serwer, na którym zostaje ona stworzona. Telefony przenoszone do innych pomieszczeń w budynku firmy, oraz innych lokalizacjach w mieście lub za granicą nie stanowi problemu. Zawsze konieczne jest jedynie stałe łącze internetowe i możliwość podłączenia do sieci telefonów IP. Tego typu centrala telefoniczna pozwala na swobodne małe lub znaczne rozproszenie firmy w postaci stworzonych dowolnie struktur. Pozostają one całkowicie mobilne. Nadawanie numeru miejskiego i wewnętrznego stwarza możliwość przekierowania połączeń do pracowników przebywających w firmie lub poza nią.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *